Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky ("Podmienky") upravujú práva a povinnosti kupujúceho a spoločnosti Lean Commerce s.r.o. ako predávajúceho v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom E-shopu na webových stránkach www.katamango.sk
Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov kupujúceho sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu GDPR.
Primárnym spôsobom komunikácie predávajúceho s kupujúcim je komunikácia na diaľku. Preto aj pre túto Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti.
V prípade, že si predávajúci v rámci procesu nákupu na tomto E-shope dohodol s kupujúcim iné podmienky, ktoré nie sú stanovené v týchto Obchodných podmienkach, tak platí, že táto konkrétna dohoda má prednosť pred týmito Obchodnými podmienkami.
I. definície
- Cena je finančná čiastka, ktorá bude uhradená za Tovar;
- Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorá bude uhradená za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie
- Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu
- DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
- E-shop je internetový obchod prevádzkovaný na adrese www.katamango.sk, na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru;
- Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
- Spoločnosť Lean Commerce s.r.o., so sídlom Rosinská 13, 01008 Žilina, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Žiline v odd. Sro, vo vložke 72969/L, IČO: 52594734, IČ DPH: SK2121076188 tel: 0910 303 039, e-mail: info@katamango.sk, je právnymi predpismi označovaná ako predávajúci;
- Objednávka je neodvolateľný návrh kupujúceho na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s predávajúcim;
- Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť na E-shope ;
- Užívateľský účet je účet zriadený na základe uvedených údajov kupujúceho, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv;
- Osoba nakupujúca na E-shope katamango.sk je právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;
- Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky.
II. Všeobecné ustanovenia A POUČENIE
- Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu.
- Pri nákupe Tovaru je povinnosťou kupujúceho poskytnúť všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré budú poskytnuté pri objednaní Tovaru budeme považovať za správne a pravdivé.
III. Uzatvorenie zmluvy
- Zmluvu s predávajúcim je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
- Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradí kupujúci. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú kupujúci hradí za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup k internetu). Odoslaním Objednávky kupujúci súhlasí s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
- K tomu, aby Zmluva mohla byť uzatvorená, je potrebné, aby kupujúci na E-shope vytvoril návrh Objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:
- Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom "Do košíka");
- Informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;
- Identifikačné údaje kupujúceho slúžia k tomu, aby predávajúci mohol doručiť Tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;
- V priebehu tvorby návrhu Objednávky môže kupujúci až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "Dokončenie objednávky" bude Objednávka vytvorená. Pred stlačením tlačidla musí kupujúci potvrdiť oboznámenie sa a súhlas s týmito Podmienkami, v opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla " Dokončenie objednávky " budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo predávajúcemu.
- Po doručení objednávky Vám v čo najkratšom čase zašleme potvrdenie o prijatí objednávky na Vašu e-mailovú adresu zadanú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením Objednávky zo strany predávajúceho dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Podmienky v znení účinnom ku dňu objednania tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
- Môžu nastať aj prípady, kedy Vám predávajúci nebude môcť objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy tovar nie je dostupný alebo prípady, kedy kupujúci objedná väčší počet kusov tovaru, než koľko je zo strany predávajúceho umožnené. Informáciu o maximálnom počte kusov tovaru bude v rámci E-shopu vopred poskytnutá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nebude môcť predávajúci objednávku potvrdiť, bude kupujúci vopred kontaktovaný a následne mu bude zaslaná ponuka na uzavretie zmluvy v pozmenenej podobe oproti pôvodnej objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy ponuku predávajúceho potvrdíte.
- V prípade, že v rámci E-shopu alebo v návrhu Objednávky bude uvedená zjavne chybná Cena najmä v dôsledku technickej chyby, nie je Predávajúci povinný Tovar kupujúcemu za túto Cenu dodať ani v prípade, kedy Kupujúci dostal potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii bude Predávajúci bezodkladne kontaktovať Kupujúceho a zašlem mu ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Kupujúci ponuku Predávajúceho potvrdí. V prípade, že ponuka nebude Kupujúcim potvrdená v lehote 3 dní od jej odoslania, je Predávajúci oprávnený od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, kedy Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či je navyše číslica.
- V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok na zaplatenie Celkovej ceny.
- V prípade, že má Kupujúci zriadený Užívateľský účet, môže urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade má Kupujúci ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade Kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.
- V niektorých prípadoch umožňuje Predávajúci na nákup Tovaru využiť zľavu. Pre poskytnutie zľavy je potrebné, aby Kupujúci v rámci návrhu Objednávky vyplnil údaje o tejto zľave do vopred určeného poľa. Ak tak urobít, bude Kupujúcemu Tovar poskytnutý so zľavou.
IV. Uživateľský účet
- Na základe registrácie v rámci E-shopu môže Kupujúci pristupovať do svojho Užívateľského účtu.
- Pri registrácii Užívateľského účtu je povinnosťou Kupujúceho uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.
- Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je povinnosťou Kupujúceho zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesie Predávajúci za to žiadnu zodpovednosť.
- Užívateľský účet je osobný a Kupujúci nie je teda oprávnený umožniť jeho využívanie tretími osobami.
- Užívateľský účet môže Predávajúci zrušiť, a to najmä v prípade, keď účet nebude dlhšie než 2 roky nevyužívaný, či v prípade, kedy Kupujúci poruší svoje povinnosti podľa Zmluvy.
- Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.
V. Cenové a platobné podmienky, výhrada vlastnického práva
- Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu objednávky a v zmluve. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou pri tovare v rámci E-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky sa uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v zmluve. V rámci návrhu objednávky je tiež uvedená cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
- Celková cena je uvedená vrátane DPH vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.
- Platbu celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí zmluvy pred alebo pri odovzdaní tovaru. Úhradu celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
- Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia Objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná do 3 dní od potvrdenia objednávky.
- Kartou online. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu GoPay. V prípade platby kartou online je Celková cena splatná do 24 hodín od potvrdenia objednávky.
- V prípade platby dobierkou je celková cena splatná pri prevzatí tovaru.
- Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.
- Vlastnícke právo na tovar prechádza na kupujúceho až potom, čo zaplatí Celkovú cenu a Tovar prevezme. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na účet predávajúceho, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
VI. Doručenie tovaru
- Tovar bude kupujúcemu doručený spôsobom podľa jeho voľby, pričom si môže vyberať z nasledujúcich možností:
- Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Packeta;
- Doručenie prostredníctvom dopravných spoločností 123 Kuriér,
- Tovar je možné doručiť iba v rámci Slovenskej republiky a Českej rebubliky.
- Tovar je Predávajúci povinný doručiť bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia objednaného Tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného Tovaru bude predávajúci bezodkladne informovať kupujúceho e-mailom alebo telefonicky, pričom právo Kupujúceho odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou oznámenia o novom termíne doručenia Tovaru je aj žiadosť Predávajúceho adresovaná Kupujúcemu na vyjadrenie, či trvá na dodaní objednaného Tovaru v novom termíne.
- Pri preberaní Tovaru od dopravcu je povinnosťou Kupujúceho skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Predávajúcemu. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je povinnosťou Kupujúceho Tovar od dopravcu prevziať.
- Kupujúci je povinný tovar prevziať na dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný tovar neprevezme podľa predchádzajúcej vety, e-mailom mu bude oznámené, kde si môže tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo mu bude tovar na základe písomnej žiadosti kupujúceho zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy mal tovar prevziať, opätovne doručený, pričom sa kupujúci zaväzuje uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením tovaru predávajúcemu. V prípade, že kupujúci poruší svoju povinnosť prevziať tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 6.4 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie povinnosti predávajúceho tovar doručiť kupujúcemu. Zároveň to, že tovar kupujúci neprevezme, nie je to považované za odstúpenie od zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim. Ak tovar kupujúci neprevezme ani v dodatočnej lehote, vzniká predávajúcemu právo od zmluvy odstúpiť z dôvodu podstatného porušenia zmluvy kupujúcim. Ak sa rozhodne predávajúci predmetné právo vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy toto odstúpenie doručí kupujúcemu. Odstúpenie od zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.
- Ak je z dôvodov vzniknutých na strane kupujúceho tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v zmluve dohodnuté, je povinnosťou kupujúceho nahradiť predávajúcemu náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov budú zaslané na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
- Nebezpečie škody na tovare prechádza na kupujúceho v okamihu, keď tovar prevezme. V prípade, keď tovar neprevezme, s výnimkou prípadov podľa čl. 6 týchto Podmienok, prechádza na neho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru v okamihu, kedy mal kupujúci možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru pre kupujúceho znamená, že od tohto okamihu nesie všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením tovaru.
VII. Práva zo zodpovednosti za vady
- Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady
- Predávajúci sa zaväzuje, že Tovar dodá Kupujúcemu v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri jeho prevzatí. Pri použitom Tovare nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
- Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru zo strany Kupujúceho.
- Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru zo strany Kupujúceho.
- Práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich Kupujúci neuplatní v záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri Tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musí Kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak jeho práva zaniknú.
- Predávajúci zaručuje, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru podľa čl. 7 Podmienok je Tovar bez vád, najmä, že:
- má vlastnosti, ktoré boli s Kupujúcim dohodnuté, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré Predávajúci uviedol pri popise Tovaru, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru očakávať;
- je vhodný na účely, ktoré Predávajúci uviedol alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé;
- zodpovedá akosti alebo vyhotoveniu dohodnutej vzorky, ak bola kvalita alebo vyhotovenie stanovené podľa vzorky;
- je v zodpovedajúcom množstve a hmotnosti;
- spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;
- nie je zaťažené právami tretích strán.
- Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
- Ak je Kupujúcemu Tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, Predávajúci Vás žiada, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste mu túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle 0910 303 039 alebo e-mailom na info@katamango.sk. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) je Kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 7.4.1. nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebude Predávajúci prihliadať.
- Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), je Kupujúci povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 7.4.1. nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo vadu na Tovare zistil, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
- Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady Tovaru a vady spôsobené mechanickým poškodením. Právo zo zodpovednosti za vady nemôže Kupujúci uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením, mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach a pod.
- Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak o vade vedel pred prevzatím Tovaru, resp. Predávajúci na ňu upozornil alebo Kupujúcemu z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Ceny Tovaru.
- Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)
- V prípade, že bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa čl. 2, môže Kupujúci takú vadu oznámiť Predávajúcemu a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na adresy uvedené pri identifikačných údajoch Predávajúceho. Pre reklamáciu môže Kupujúci využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany Predávajúceho, ktorý tvorí prílohu č. 1 Podmienok.
- V oznámení Kupujúceho, ktorým si uplatňuje reklamáciu je potrebné uviesť predovšetkým popis vady Tovaru a identifikačné údaje Kupujúceho, vrátane e-mailu, na ktorý má záujem dostať vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uviesť, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bode 7.5.4. až 7.5.8., si uplatňuje.
- Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný predložiť aj doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u Predávajúceho, inak Predávajúci nie je povinný reklamáciu uznať.
- Za deň začatia reklamačného konania považujeme deň doručenia poškodeného Tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 7.4.3). V prípade, ak je podanie, ktorým si Kupujúci uplatňuje reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si od Vás vyžiadame doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania.
- Ak Kupujúci nedoplní podanú reklamáciu v zmysle bodu 7.4.4. tohto článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia výzvy Predávajúceho podľa bodu 7.4.4. tohto článku, bude Predávajúci považovať podanie od Kupujúceho za neopodstatnené.
- Vybavenie reklamácie
- Na základe rozhodnutia, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 7.5.4. až 7.5.8.) si Kupujúci uplatňuje, určí Predávajúci spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybaví Predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch môže reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
- O vybavení reklamácie je Predávajúci povinný vydať Kupujúcemu písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení bude Predávajúci informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašle Predávajúci opravený Tovar alebo Tovar vymení za nový tovar alebo vráti zaplatenú Cenu Tovaru Kupujúcemu, ak sa nedohodne inak.
- Ak ide o vadu, ktorú môže Predávajúci odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu Tovaru odstráni Predávajúci bez zbytočného odkladu.
- Namiesto odstránenia vady môže Kupujúci požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak Predávajúcemu tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady.
- Namiesto odstránenia vady Tovaru môže Predávajúci vždy vymeniť tovar s vadou za tovar bez vád, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby Tovar mohol Kupujúci riadne užívať ako tovar bez vady, má právo na výmenu Tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, Kupujúci má právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru.
- Reklamáciu vybaví Predávajúci odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
- Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia Tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).
- Ak si Kupujúci uplatní reklamáciu Tovaru:
- počas prvých 12 mesiacov od kúpy Tovaru, môže Predávajúci reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia od Kupujúceho nebude vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie poskytne Predávajúci najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie;
- po 12 mesiacoch od kúpy a takáto reklamácia bola Predajcom zamietnutá, v doklade o vybavení reklamácie Predávajúci uvedie, komu môžete Kupujúci zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak Kupujúci zašle Tovar na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak sa preukáže odborným posúdením zodpovednosť Predávajúceho za vadu Tovaru, môže si Kupujúci reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
- V prípade, že Kupujúci je podnikateľ, je jeho povinnosťou oznámiť a ohlásiť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju zistil, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru.
- V prípade, že Kupujúci je spotrebiteľ, má právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.
- Týmto Predávajúci riadne poučil o právach Kupujúceho, ktoré mu vyplývajú z § 622 a z § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením Zmluvy Kupujúci potvrdzuje, že mal možnosť prečítať si podmienky reklamácie Tovaru.
VIII. Odstúpenie od zmluvy
- K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
- V prípade, že spotrebiteľ je osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, má v súlade s ustanovením § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. V prípade, že bola uzavretá Zmluva, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru, a v prípade, že bola uzavretá Zmluva, na základe ktorej bude Predávajúci Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy je možné odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na adresu Predávajúceho uvedenú pri identifikačných údajoch Predávajúceho). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany Predávajúceho, ktorý tvorí prílohu č. 2 Podmienok.
- Ako spotrebiteľ však Kupujúci nemôže od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:
- predaj Tovaru, ktorý bol zhotovený podľa vašich osobitných požiadaviek, ktorý bol vyrobený pre Predávajúceho na mieru alebo Tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa;
- predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;
- predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo k porušeniu pôvodného obalu;
- predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;
- poskytovanie elektronického obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vašim predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a Predávajúci oznámil Kupujúcemu, že nemá právo na odstúpenie od Zmluvy.
- Lehota na odstúpenie podľa čl. 2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci v jej priebehu odošle Predávajúcemu oznámenie, že od Zmluvy odstupuje.
- V prípade odstúpenia od Zmluvy bude Kupujúcemu Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než kupujúci tovar vráti predávajúcemu či preukáže, že došlo k jeho zaslaniu späť predávajúcemu. Tovar je nevyhnutné vrátiť čistý, ideálne vrátane originálneho obalu.
- V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 2 Podmienok je Kupujúci povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia tovar zaslať predávajúcemu, odovzdať tovar predávajúcemu alebo predávajúcim poverenej osobe na prevzatie tovaru, pričom kupujúci nesie náklady na vrátenie tovaru. To neplatí ak sa dohodne, že si tovar vyzdvihne predávajúci osobne alebo prostredníctvom predávajúcim poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci má nárok na to, aby mu predávajúci vrátil cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, ktorý bol pre dodanie tovaru ponúknutý.
- Za škodu zodpovedá kupujúci v prípadoch, kedy bude tovar poškodený v dôsledku jeho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobená škoda v takom prípade bude vyúčtovaná potom, čo bude tovar vrátený predávajúcemu a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia predávajúceho, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je predávajúci schopný tovar kupujúcemu dodať v lehote určenej týmito podmienkami. V týchto prípadoch je predávajúci povinný o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať kupujúceho a vrátiť mu už uhradenú celkovú cenu za tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy. Uhradenú celkovú cenu za tovar vráti predávajúci rovnakým spôsobom akým bola celková cena uhradená, pričom tým nie je dotknuté právo dohodnúť sa na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
- Od zmluvy je predávajúci oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak kupujúci tovar neprevzal do 5 pracovných dní odo dňa, keď mu vznikla povinnosť tovar prevziať.
IX. Podávanie podnetov a sťažností
- Ako spotrebiteľ ste oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: za@soi.sk
- O posúdení podnetu alebo sťažnosti bude Predávajúci informovať Kupujúceho e-mailom zaslaným na jeho e-mail.
- Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, so sídlom: Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, tel. č. tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68.
- Podnet na vykonanie kontroly, ak Kupujúci nie je spokojný s vybavením jeho podnetu alebo sťažnosti môže podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
X. Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi
- Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: info@katamango.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým bola vybavená reklamácia alebo ak sa domnieva, že mu boli porušené jeho práva. Ak predávajúci odpovie na žiadosť kupujúceho zamietavo alebo na ňu predávajúci neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
- Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
- Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
- Ďalej má kupujúci právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
XI. Záverečné ustanovenia
- Všetku písomnú korešpondenciu si s kupujúcim bude predávajúci doručovať elektronickou poštou. E-mailová adresa predávajúceho je uvedená v identifikačných údajov predávajúceho. Korešpondenciu bude predávajúci doručovať na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v zmluve, v užívateľskom účte alebo cez ktorú kupujúci kontaktoval predávajúceho.
- Zmluvu je možné meniť len na základe písomnej dohody. Predávajúci je však oprávnený zmeniť a doplniť tieto podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených zmlúv, ale len zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny.
- V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie predávajúci zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má predávajúci a aj kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.
- Prílohou podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
- Zmluva vrátane podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u predávajúceho, ale nie je kupujúcemu prístupná. Vždy však tieto podmienky a potvrdenia objednávky so zhrnutím objednávky dostane kupujúci e-mailom a budete teda mať vždy prístup k zmluve aj bez súčinnosti predávajúceho. Predávajúci odporúča vždy potvrdenie objednávky a podmienky uložiť.
- Na činnosť predávajúceho sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 24.04. 2023.